Duchess bevallen!!

Hoera!! Duchess is op 2 september de trotse mama geworden van 2 kleintjes!!

De bevalling liep niet heel voorspoedig.. Om 1:30 werd ze onrustig, de werpkisten, bench en box waren niet goed genoeg voor haar en de doos die (gevuld) in de kamer stond moest leeg gehaald worden van haar. Ze wist het zeker, die doos moest haar werpplek worden!! Tja en praat dat dan maar eens uit haar hoofd.. Dus zo gezegd, zo gedaan, de doos leeg gemaakt en mevrouw was tevreden! Het eerste kitten kwam om 5:15. Een heel mooi blauw poesje, maar helaas met een open gehemelte. Ik heb haar moeten laten gaan.. Om 7:45 kwam het tweede kitten. De weeen waren niet heel erg aanwezig en Duchess had erg veel moeite met het kleintje eruit krijgen. Ik heb geholpen maar het mocht uiteindelijk niet baten. Ook dit kleintje was een heel mooi blauw poesje. Omdat de weeen erg af zwakten heb ik Duchess meegenomen naar de praktijk waar ze een injectie heeft gekregen. Hierdoor werden de weeen een stuk sterker met als gevolg dat om 10:50 kitten nummer 3 zich melde! Een knap blauw ventje (Bruce). Hierna werden de weeen weer minder krachtig en hebben we haar nog een injectie gegeven. Om 11:43 kwam de vierde smurf naar buiten, ook een blauw ventje (Bibble). Omdat ik van te voren een echo heb laten maken, wist ik dat er minimaal 5 kittens in moesten zitten en zo wist ik dat Duchess nog niet klaar was. Nog een injectie was geen optie. We hebben haar tot half 4 gegeven om het zelf nog te doen, maar helaas waren de weeen niet voldoende. Om 4 uur is ze onder narcose gegaan en is er een keizersnede uitgevoerd. Er zaten nog 2 kittens in, maar deze waren in een later stadium van de zwangerschap helaas overleden/afgestoten. De baarmoeder is gespoeld en ze mocht weer wakker worden! De melkproductie was nog niet helemaal op gang en om Duchess een beetje te ontlasten heb ik de eerste 2 dagen bijgevoed, maar Duchess nam het heel gauw zelf weer over. Ze is een hele goede en trotse moeder! De kleintjes doen het super goed en groeien als kool!! Nu met 11 dagen wegen ze al 254 en 270 gram, dat beloofd wat!!