Duchess is bevallen!!

Zaterdag 23 juni was Duchess uitgerekend, maar dat vond ze waarschijnlijk geen leuke dag, of ze had er simpelweg nog geen zin in.. Woensdagmorgen om 7 uur riep Duchess mij. Ik kon haar in eerste instantie niet vinden, maar na even zoeken zag ik haar in de kattenbak liggen. Ze heeft een bench en een werpkist tot haar beschikking, maar mevrouw vond de kattenbak wel oke.. Ik vond het echter een minder strak plan en heb haar (onder licht protest) in de bench neergelegd. Na even flink mopperen was dit uiteindelijk wel goed. Gelukkig vertrouwde ze mij daarin. Ze had al lichte weeen, dus ik heb snel de kleine meid naar school gebracht om haar vervolgens te komen helpen. Bij terugkomst was ze al aan het persen en om 8:59 volgde haar eerste meisje; Berlize. Berlize is in stuit geboren. Ze kwam niet heel gemakkelijk, maar met een beetje hulp is het ons gelukt. Niet veel daarna begon ze alweer hevig te persen, en zag ik wederom 2 bewegende achterpootjes. Dit ging echter minder makkelijk dan bij Berlize. Om 9:46 is Adelaide geboren. Ze ademde niet zelf en ik heb alles gedaan om haar weer op gang te krijgen, maar het mocht helaas niet meer baten. "Helaas was jouw leven bij ons je niet gegunt, rust zacht lief meisje!". Vrijwel direct daarna begon Duchess alweer te persen, en om 10:09 hebben we Marie mogen begroeten. Gelukkig voor Duchess is Marie wel op de 'normale' manier geboren. Nu was het even tijd om de kleintjes te poetsen en weer even op adem te komen. Maar om 11:15 kwamen er alweer 2 pootjes naar buiten. En daar was kleine Roquefort. Het persen ging moeizaam omdat de kleine man waarschijnlijk nog vast zat in het geboortekanaal. Met flink wat hulp hebben we Roquefort ook naar buiten gekregen, maar ook Roquefort ademde niet. Ook bij deze kleine man hebben we alles geprobeerd, maar hij is niet meer bij ons terug gekomen. " Rust zacht lief ventje, gelukkig ben je bij je kleine zusje!". Duchess heeft even rust verdiend, en gelukkig krijgt ze die nu ook even. Om 12:25 steekt ook Toulouse haar achterpootjes naar buiten. De moed begon me behoorlijk in de schoenen te zakken, maar de weeen waren heel hevig en met een klein beetje hulp was de kleine dame er zo uit. Ook nu was het weer poetstijd, maar Duchess was nog niet klaar. Om 13:46 kwam er als laatste een kopje naar buiten!! O'Malley kwam eens even kijken waar zijn zusjes waren en was heel snel geboren.

 

Duchess heeft het heel erg goed gedaan! "Ik ben heel erg trots op je meisje, want makkelijk heb je het niet gehad! Nu lekker van je kinders genieten!"